מה למדתי היום?

מזמין אתכם לקבוצה שקטה בה תקבלו פעם ביום משהו חדש ומעניין, בניסוח קליל בליווי תמונה צבעונית. לעצור רגע באמצע היום ולצאת לטיול קטן בעולם אחר.

 אם זה הצעה לטיול במקום נסתר, צמח בר שניתן ללקט או תובנה שלמדתי מאחד המטיילים שלי. 

מוזמנים להצטרף ולקבל הודעה קצרה לנייד, (כמעט) פעם ביום

המלצות לטיולים

קבלו המלצות על פנינות טבע מיוחדות, מעיינות נסתרים ותצפיות נוף מרהיבות, בשביל לתכנן את הטיול הבא שלכם 🙂

קבוצה שקטה

רק אני שולח הודעות – כך שהקבוצה מאוד שקטה ולא חופרת. רק הודעה אחת ביום, יחד עם תמונה יפה שצילמתי להמחשה.

לגלות משהו חדש

ללמוד עובדות חדשות ומעניינות ישר מהשטח – על צמחים, פטריות ובעלי חיים, סיפור אנושי מיוחד או תגלית ארכיאולוגית מרתקת.
 

נשמע מעניין, אשמח להצטרף!

דוגמאות להודעות אחרונות בקבוצה

הכוכב של חד המולד

בנצרת, בחיפה, ביפו – קישוטי חג המולד מופלאים בתקופה זו, וביניהם השכיח ביותר הוא הכוכב. כוכבים זוהרים תלויים בצידי רחובות וגם בראש עץ האשוח.

מה משמעות הכוכב ?

הברית החדשה מספרת, שכאשר הגיעו מרים ויוסף לבית לחם לצורך מפקד אוכלוסין, הם לא מצאו אכסניה ללון בה ונאלצו לישון באורווה. שם, באבוס של הסוסים, ישוע התינוק נולד. ובזמן הולדתו, כך מסופר, נצץ כוכב יחודי בשמיים – כוכב המסמל את בוא המשיח. שלושה חכמים מן המזרח ראו את הכוכב, הבינו את הסימן והלכו בעקבותיו עד לאבוס, שם בירכו את הילד ואת אימו. לכן, לציון יום הולדתו של ישוע, מקשטים בכוכב.

בברית המועצות קיבל הכוכב משמעות נוספת. השלטון הקומוניסטי אסר על חג עם צביון דתי. בהמשך הרשו את קיום החג האזרחי 'נובי גוד', ויחד איתו את העץ עם כוכב בראשו. אבל, כדי לבטל את הסממן הדתי, הכוכב הפך אדום – סמלה של ברית המועצות…

הסתיו מתחזק

בימים אלו של תחילת הגשם והקור, ניתן לראות בשבילים את מבשרי הסתיו הצבעוניים. את החלמונית הצהובה קל לזהות, אבל יש שני פרחים ורודים דומים שלא תמיד קל להבדיל ביניהם.

השיטה פשוטה – לכרכום הנאה יש שלושה זירים עם אבקנים, שזוהרים בצבע צהוב כתום (זה מזכיר לנו שאחד ממיני הכרכום הוא המקור לתבלין הזעפרן).

לסתוונית יש 6 אבקנים ואף יותר (ישנם 11 מיני סתוונית בארץ, ומספר האבקנים משתנה קלות בהתאם), וצבעם בהיר ואינו כה מובחן כמו הכרכום.

שיאי פריחה מרשימים של חלמוניות וסתווניות ניתן לראות בהר חוזק ברכס בשנית ברמת הגולן, במסלול הליכה קליל ונופי לכל המשפחה.

לניווט בוויז – רשמו הר חוזק והתחזקו עם פרחי הסתיו !

פסיפס הפקקים הגדול ביותר בעולם!

מי שמשוטט לעיתים באזור נמל יפו – ראה בוודאי את הציור ה ענק של נטע ברזילי. ציור עם סיפור.

ב2018 עברה ביפו שיירה מוזרה למראה: עשרות מכוניות אירופאיות עתיקות, מלאות בצוותי נהיגה לבושים בגדים צבעוניים. השיירה הייתה חלק מתחרות הEurope Orient Rally, במהלכה נוסעים המשתתפים מאירופה עד לירדן, במכוניות שעולות פחות מ1,000 יורו, ובדרך ממלאים משימות שונות ומסייעים בשלל פרויקטים הומניטריים.

כחלק מהמסע, אספו הצוותים מעל 50,000 פקקים (!) של בקבוקי בירה ממבשלות בגרמניה, והסיעו אותם כל הדרך לכאן, כדי ליצור את פסיפס פקקי הבירה הגדול בעולם. הפסיפס, שנעשה בשיתוף האמנית רינת לוק, הושלם תוך 48 שעות בלבד והוצב בפינת הרחובות יהודה הימית ויהודה מרגוזה.

למה נטע ברזילי?
הדמות בפסיפס מייצגת הן את זוכת האירווזיון והן את אנדרומדה, נסיכה יפהפיה מהמיתולוגיה היוונית – שתיהן מסמלות נשיות חזקה, עוצמה אישית ופריצה של גבולות.

אז כשיגמר הסגר ויפרצו גבולות 1000 המטר – שווה בהחלט לבקר 🙂

רוצים לגלות עוד? מלאו פרטים ואחזור אליכם